Pozivamo Vas na Akciju pravljenja Sneška Belića i skulptura od snega
Detaljnije o akciji - na ovom sajtu

Friday, March 23, 2012

Skulpture od snega i ekologija



Ljudi koji žive u gradu imaju malo kontakta sa prirodom. Najčešće rade u zatvorenom prostoru, provode većinu vremena u zatvorenom prostoru. Ljudi sa takvim načinom života najčešće vremenske prilike shvataju kao neprilike. Kada je toplo to je strašno, kada je hladno - takođe strašno, kada je prelazni period - ni to nevalja tako nagle promene itd. Gledano kroz prozor jutro u kome malo promiče kiša je dobar razlog za neraspoloženje, razlog da se zapali sledeća cigareta, baci đubre pored kontejnera, opsuje vozač susednih kola, isl. Ako svoju okolinu doživljavamo neprijateljski, kao nešto što nam donosi neraspoloženje, što opterećuje i zamara, tako ćemo se i ponašati prema njoj - vraćaćemo i ostavljati oko sebe to isto. Ekologija počinje u svesti ljudi. Ja sam prvi put shvatio da je svako vreme stvoreno po meri čoveka istog onog gore spomenutog kišnog jutra - gledajući kroz prozor javila se u mojoj (kao i u svesti bilo koga drugog) pomisao, kako je loše vreme, možda bi bilo bolje ne ići jutros na trčanje. Ali ipak sam odlučio da izađem napolje i to je bilo dovoljno da čim sam izašao na otvoreno primetim kako je vreme u stvari lepo, kako ima neograničen broj prijatnih utisaka na sve strane i u tom kišnom danu. Uz lagano zagrevanje mišića džogiranjem, prijatnu svežinu na licu, osećaj da krv struji kroz telo - to je potpun doživljaj koji dan može da pruži čoveku. Sve ovo - što je u stvari samo uvod za priču o skulpturama od snega odnosi se na svako godišnje doba, naravno ima tu puno detalja, nijansi, upozorenja i svega drugog što i neće stati u ovu priču, ali ono najvažnije je tu.
Kako ljude uz grada navesti da primete zimu onakvu kakva ona zapravo jeste, uz to i steknu i poneko prijatno iskustvo iz toga. Kada ljudi steknu prijatna iskustva, oni će takvo raspoloženje prenositi i oko sebe - to će se odraziti i na njihovoj okolini. Pravimo skulpture od snega - druga sezona je za nama, ova priča je mnogo dublja i složenija nego što izgleda... Sve do januara nije bilo snega, mnogi su govorili - kako to planirate akciju pravljenja skulptura od snega, a nema snega. Moje iskustvo je takvo da je ono što je najpouzdanije od svega, ako se išta može shvatiti kao pouzdano, to je priroda. Sa takvim ubeđenjem spremali smo se za sneg kada još uopšte nije mirisalo na sneg. Tako smo pripreme uradili na vreme, a kada je sneg pao bili smo spremni za akciju. Još jedno pravilo je - ne treba planom ograničavati događaje jer se često dešava da događaji prevaziđu naša očekivanja i naše planove. Tako je i ova Zima prevazišla naša očekivanja u pogledu količine snega, a bilo je i drugih iznenađenja.
Pesnik je rekao:
Sanjao sam da bi život trebalo da bude radost. Probudio sam se i shvatio sam da je život napor. Radio sam i shvatio sam da je napor radost (Rabindranat Tagore).
Primenili smo ovu mudrost i iz fotografija možete videti istinitost ovih reči.

No comments:

Post a Comment